WYKORZYSTANIE ZABAWY UCZNIÓW NA SZCZEBLU EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ SZANSĄ NA ICH ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Autor

  • Małgorzata Kowol

Słowa kluczowe:

zabawa w edukacji, aktywność ludyczna, zabawa w edukacji wczesnoszkolnej, zabawa w młodszym wieku szkolnym

Abstrakt

Zabawa jest fundamentalnym czynnikiem rozwoju każdego dziecka. Poprzez zabawę i ruch najmłodsi uczą się odkrywać i badać świat. Posiada ona wiele walorów, dzięki którym dzieci rozwijają się, dlatego wydaje się, iż jej stosowanie na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej jest pożądane. Paradygmat kształcenia zintegrowanego zakłada, iż uczeń poznaje otaczające środowisko, korzystając z różnych form aktywności. Zatem wspierając aktywność edukacyjną dziecka, warto przez chwilę zastanowić się nad bogactwem zabaw jakie można zaoferować najmłodszym. Konstruktywne i pozytywne nastawienie nauczyciela do zabaw, wykorzystywanie przez niego różnych form stwarza szansę na wspomaganie rozwoju dziecka, zaspokajając jego społeczne potrzeby, a także poznanie otaczającej rzeczywistości.

Opublikowane

2021-02-02