WARTOŚĆ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W ŻYCIU UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Słowa kluczowe:
zrównoważony rozwój, edukacja, wartości, społeczeństwo, kształcenieAbstrakt
Artykuł ma na celu ukazać wartość zrównoważonego rozwoju w życiu uczniów klasy I – III szkoły podstawowej. Zrównoważony rozwój w dzisiejszym świecie jest obecny w każdej sferze życia człowieka, dlatego jednym z celów edukacji powinno być wdrażanie uczniów w globalne cele zrównoważonego rozwoju oraz ich realizację od najmłodszych szczebli kształcenia. Prowadząc trzyletnie badania typu action research wśród uczniów klas I-III zrównoważony rozwój objawia się jako wartość wewnętrzna związana z działanością człowieka, jego czynami i postawą wobec problemów świata oraz społeczeństwa. Obraz obecnego pokolenia jak i następnych pokoleń mieszkańców Ziemi musi uwzględniać w tym samym stopniu jakość życia populacji ludzkiej, jak i faunę oraz florę. Świadomość potrzeby zrównowoważenia tych sfer od najmłodszych lat daje możlliwość tworzenia świadomego i zaangażowanego społeczeństwa w walce o naszą Matkę Ziemię.
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.