STATUS PRAWNY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO PRZEZ PODMIOT NIEPUBLICZNY
Słowa kluczowe:
edukacja, przedszkole, prawo, podmiot prywatny, samorządAbstrakt
Opracowanie stanowi próbę analizy statusu prawnego przedszkola publicznego założonego i prowadzonego przez organ prowadzący, który jest podmiotem prawa prywatnego. Analiza współczesnego stanu prawnego jest dokonana w oparciu o zgromadzone na podstawie kwerendy historycznej aktów już nieobowiązujących. W dalszej części artykułu dokonano badania obowiązujących przepisów prawa oświatowego dotyczących udzielenia zezwolenia na założenie i prowadzenie szkoły (przedszkola). Zgodnie bowiem z brzmieniem art. 88 ust. 4 p.o. inna osoba prawna niż j.s.t. i osoba fizyczna może po uzyskaniu zezwolenia założyć i prowadzić szkołę (przedszkole) publiczną. Obok analizy historycznej aktów prawnych dokonano przeglądu i omówienia przepisów prawa pod względem materialnym, procesowym oraz prawnofinansowym. Na samym końcu zawarte jest podsumowanie oraz wnioski de lege ferenda.
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.