CZAS PANDEMII NOWĄ SYTUACJĄ DLA SZKOLNICTWA AKADEMICKIEGO. DOŚWIADCZENIA Z CZASÓW EPIDEMII
Słowa kluczowe:
pandemia, epidemia, nauczanie zdalne, COVID-19Abstrakt
Okres pandemii przyczynił się do licznych zmian w naszym
życiu, w tym w obszarze ekonomicznym i społecznym. A co za tym idzie, nie ominął też
uczelni wyższych. Pracując w tym środowisku, warto się przyjrzeć opiniom samych zainteresowanych,
czyli studentów, jak odnieśli się do nowej formy nauczania hybrydowego
czy zdalnego. Jak w tych warunkach wyglądała logistyka nauczania i organizacja pracy
oraz efekty uczenia się. Refleksje, które wynikają z nowej sytuacji, mogą być wykorzystane
w innych trudnych czasach funkcjonowania uczelni. Badani studenci zauważają
szereg pozytywów nauczania on-line, ale też potrafią wytknąć słabe strony tej metody,
jak np. „pozorne nauczanie”. Nauczanie zdalne może być kolejną metodą w określonych
warunkach, która uatrakcyjni bądź wzbogaci obszar metodyczny i merytoryczny uczelni
wyższych.
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.