CZAS PANDEMII NOWĄ SYTUACJĄ DLA SZKOLNICTWA AKADEMICKIEGO. DOŚWIADCZENIA Z CZASÓW EPIDEMII

Autor

Słowa kluczowe:

pandemia, epidemia, nauczanie zdalne, COVID-19

Abstrakt

Okres pandemii przyczynił się do licznych zmian w naszym życiu, w tym w obszarze ekonomicznym i społecznym. A co za tym idzie, nie ominął też uczelni wyższych. Pracując w tym środowisku, warto się przyjrzeć opiniom samych zainteresowanych, czyli studentów, jak odnieśli się do nowej formy nauczania hybrydowego czy zdalnego. Jak w tych warunkach wyglądała logistyka nauczania i organizacja pracy oraz efekty uczenia się. Refleksje, które wynikają z nowej sytuacji, mogą być wykorzystane w innych trudnych czasach funkcjonowania uczelni. Badani studenci zauważają szereg pozytywów nauczania on-line, ale też potrafią wytknąć słabe strony tej metody, jak np. „pozorne nauczanie”. Nauczanie zdalne może być kolejną metodą w określonych warunkach, która uatrakcyjni bądź wzbogaci obszar metodyczny i merytoryczny uczelni wyższych.

Opublikowane

2025-05-15